13 mars 2016

Planteringsdags


Wow, vilket vårväder vi fick i helgen!

Solen strålade från en klarblå himmel och jag blir lycklig ända in i själen.

Det blev en tur till Solhaga handelsträdgård för att införskaffa lite nya vårblommor.
Älskar att komma in i deras växthus och möta ett helt hav av penseér, då vet man att våren är här.

Återigen blev det vita mini penseér. Tänkte ett tag på att jag kanske skulle variera mig och ta en annan färg, men nej vita blev det i år med...


Nya trädgårdshandskar fick också följa med hem. Dessa med gummiförstärkt insida är min favorit. Kostar i budgetpris (39 kr) och håller en hel säsong med grävande i rabatten. Ska man klippa rosor rekommenderar jag dock några andra...


Små minipåskliljor lyser som små solar och de är perfekta att gräva ner i rabatten efter blomning. Då kommer de att blomma även nästa säsong.



I min rabatt växer nu Snöklocka, en lite större variant på snödroppe.


Och så klart Vintergäck, vårens allra första budbärare.



Äppelträden är klippta. Har tre riktigt gamla klenoder på tomten.
Jag hoppas de kommer blomma fint framöver.



Och i gräsmattan tittar de små tulpanerna upp.

Jag hoppas ni har haft en riktigt skön helg!

Kram Maria


3 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilka underbara vårbilder... Så fint med minipåskliljorna o de små vita penseerna är ju så söta!
    Jag hoppar att plantera i år då vi just byggt ut vår entre och trappen och altanen är inte sär än... så det är liksom inte så roligt på utsidan än;)
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att få plantera lite =)

    SvaraRadera
  3. Bare vakkert! Jeg legger meg til som følger av deg på Instagram. Vil se mer!! :) God påske til deg fra fruen i Furulunden :)

    SvaraRadera