18 oktober 2014

Mot Berlin Marathon?


Hemma igen, efter en lugn och skön runda!
Bara go musik i lurarna, ingen klocka med tider, hastighet eller sträcka.
Det är min egen tid, min meditation!

Brukar tänka att för varje steg jag tar, lämnar jag en dålig tanke, en tråkig egenskap och en dyster känsla bakom mig och plockar istället in allt det positiva på pluskontot.

För visst är det så med motion?
Det som kan kännas lite motigt till en början, att man drar sig för att komma ut, men när man väl är ute, känns det toppen och när man är hemma igen, strömmar endorfinerna och man tänker, varför gör jag inte det här oftare?




Mina perfekta skor, Asics Kayano. Många mil tillsammans...



Idag har jag anmält mig till ett av mina mål, Berlin Marathon 2015.
Det brukar vara enormt stort sug efter dessa startplatser. Så för att alla ska ha en chans, lottas startplatserna ut.

Jag hoppas och håller tummarna att jag ska vara en av de 40 000 som i september nästa år ska få uppleva Berlin till fots.

Jag har aldrig varit i Berlin, så det känns som ett fint tillfälle att få upptäcka en ny stad.

För lite så är det med löpningen. Man upptäcker nya sidor, både med sig själv och med alla nya människor, möten och ställen man möts utav!

Happy running!

Kram Maria


5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, Malin vad roligt!
      Har hört att priserna är fantastiska ;)
      Kram Maria

      Radera
  2. Dear Maria,
    maybe I didn`t understood everthing (cause of the translation) but I wish you good luck for your aspiration!
    Sounds like a perfect reason to visit this beautiful city!
    Lots of love from Berlin : )
    Kama

    SvaraRadera
  3. This is really a good article, I really like


    If you want to buy cheapest lol boost
    Place open http://lol.vipmmobank.com/

    SvaraRadera
  4. Då håller jag tummarna att en plats blir din! Härligt med nya mål.
    Själv kämpar jag på med onsdagsintervallerna :)

    Kram kram

    SvaraRadera