14 mars 2013

Kan ni hjälpa mig?



Bild: lånad via Pinterest

Tusen tack för alla era fina ord om min lilla veranda i gårdagens inlägg, ni gör mig alldeles rörd!
Tack, tack alla ni där ute som följer mig och skickar små hälsningar!

Nu undrar jag om ni kan hjälpa mig, ja, eller i allafall de läsare som finns i Kristianstad med omnejd.

Vårt badrum är nu helt färdig planerat i mitt huvud och sakerna är på väg till Lilla Villa Vita i detta nu.
Kommoden från Aspen anlände idag och även badkaret gjorde entré.

Nu behöver jag dock hjälp med en bra firma som kan fixa alla mina önskningar rent praktiskt.
Min stora dröm och år av planerande ska äntligen sättas i verket och det känns så roligt om än lite hisnande att lägga min dröm i händerna på någon annan.


En bra byggfirma är ju a och o, någon som man kan lita på och som framför allt kan sina saker.
Rekommendationer är guld värda och idag har jag ringt runt till några, men skulle bli så glad om ni ville dela med er av era erfarenheter.

Kan du tipsa om en bra totalentreprenad för badrum, vad har du varit nöjd med.
Vad ska man tänka på?

Eller har du rent av råkat ut för värsta fuskbyggaren?

Jag vore superduper tacksam om ni från min lilla stad ville dela med er av era erfarenheter.

Maila mig gärna på 

info@lillavillavita.se

( Är det endast positiva omdömen, går det givetvis bra att lämna en kommentar här nedan)

Ett litet annorlunda inlägg, men jag hoppas som sagt på lite hjälp från er kära läsare.

Någon som vill ta sig an min dröm???

Hoppas, hoppas!

Kram Maria



6 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för en bra och inspirerande blogg! Vi använde oss av Ekonomigolv i Sölvesborg, när vi renoverade vårt badrum, de var kanon bra! Kom när de skulle och jobbade på bra. Tror de är lite billigare än andra oxå, har jag hört från flera håll i alla fall.
    Mvh Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt tips Nina!

      Vad roligt att du gillar min lilla blogg.

      Mvh Maria

      Radera
  2. Hej, tack för inspirerande blogg o instagram! Har ett par tips inför ert badrumsbygge.
    - Läs på så mycket du orkar kring hur byggarnas jobb bör utföras t ex våtskikt (http://www.golvbranschen.se/rad-riktlinjer/vatrum).
    - Fotografera byggarnas framfart med fokus på tekniska detaljer.
    - Var otroligt tydlig med alla detaljer som du har i huvudet även de som kan kännas självklara, min erfarenhet är att byggare ofta utgår ifrån att alla önskar standardlösningen vilket jag tvivlar på att du önskar ;)

    Lycka till!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Susie för dina tips, verkligen snällt att du vill dela med dig av dina tankar och erfarenheter.

      Kram Maria

      Radera
  3. har också hört endast gott om Ekonomigolv...

    SvaraRadera
  4. Hej, och tack för en mysig och inspirerande blogg! Jag och min man köpte en lägenhet, modell äldre, i höstas och anlitade Rörfirman till de förändringar vi ville göra i våtutrymme. Väldigt bra service och utmärkt resultat.
    Lycka till önskar Helen i Kristianstad

    SvaraRadera