4 maj 2012

Pergola start!











Då har startskottet för vårt pergolaprojekt gått!

Duktige Fredrik har varit här och grävt ut, så att vi kan lägga plattor senare!
Några av de största rosorna fick jag även hjälp med, det är ju ett enormt arbete att gräva loss dessa själv, men med en liten minigrävare gick det som en dans!

Nu har jag bara ett stort hål i marken och väntar på att min snickare ska bli klar med mina specialritade stolpar. De ska gjutas ner i marken, på det sättet blir de riktigt stadiga och jag slipper tråkiga betongplintar.

När pålarna är på plats är det dags för Fredrik att komma och lägga plattor. Jag har tänkt ta tillvara på de gamla cementplattorna som har följt med huset och blanda upp dem med gatsten. Har inte riktigt bilden klar ännu, men jag har några dagar att fundera klart på!

Jag lovar att uppdatera med bilder efterhand, men för tillfället är det bara en enda stor "krater", inget kul alls, förutom för småkillarna som tycker att det liknar en halfpipe och tycker att v kunde gjuta cement i hålet istället!

Ha en go fredag!

Kram Maria





7 kommentarer:

  1. Spännande. Hoppas att allt går bra för er. Ser fram emot att få se det färdiga resultatet sen. Trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Det blir spännande att följa ! Lycka till !

    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Å det är så att jag tappar andan av avundsjuka ;) Fast inte när det gäller uppgrävd tomt, det har jag fått en överdos av. Så otroligt fint det kommer att bli. Jag följer med spänning varje spadtag.
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  4. Åh vad spännande, vill se resultatet sen :) Kram

    SvaraRadera
  5. Så spännande!
    Det ska bli kul att följa!
    Ha en bra dag!
    Kram Sofi

    SvaraRadera
  6. Lycka till ! Blir kul att följa ! ;)
    Kram Anki

    SvaraRadera