8 maj 2010

Slottsbesök


I går for jag tillsammans med Living Like Linda, Purple Area, Anna Inreder och Simplicity till grannlandets huvudstad och besökte hovet! Nja, kanske inte riktigt så bra, men jag såg dronningen fara iväg i bilen och hon vinkade så tjusigt till oss, där vi stod i den långa ringlande kön för att kika på slottet. Amalienborg är nyrenoverat för att kronprinsparet ska kunna flytta in och nog var det modernt alltid. Jag älskar de tjusiga fönstren, rymden i salarna och all den kungliga glansen. Men den moderna konsten är inget för mig. Kan ni tänka er att på deras köksvägg är det målat rådjur, blommor, en liten flicka som rider på en råtta och en jägare som siktar sitt gevär mot tösabiten! Rätt otippat för att vara i ett slottsgemak! Jag blev lite förvånad över att de tagit upp parkettgolven, för att ge plats åt de breda golvtiljorna som var såpskurade, jag älskar ju dessa golv, men blev ändå förvånad över att finna dem i dessa salar. Jag var för feg för att trotsa kameraförbudet men vill ni kika på några bilder från slottet hittar ni några hos Susanne på Purple Area
Köpenhamn var kallt och ruggigt, likt en dag i kallaste oktober. Vi åt och drack gott och gjorde många trevliga besök i huvudstadens inredningsbutiker.
Jag fann bla dessa söta muggar i karamellfärger från Rice. Perfekt till fikan på utflykten och stranden, då alla kan få en varsin färg!

Här ovan fann jag en snygg lampidé, som är väldigt mycket jag!
Jag älskar hampa och lite marina detaljer. Här har de gömt sladden inuti en grov hampatross, kanske något för vår kommande glasveranda,??

Kram på er alla goa bloggvänner!
Maria

3 kommentarer:

  1. haha ja det låter som en rätt otippad tavla att hänga i köket och speciellt hos hovet haha :) vad mysigt med en liten tripp till grannlandet, ni hade säkert super mysigt

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Vad coolt med ett besök på ett slott, jag skulle oxå vilja se insidan av ett slott någon gång och liksom du upptäcka allt oväntat där bakom väggarna ut mot världen.

    SvaraRadera
  3. Vet du vart lampan med hampasladden kommer ifrån, riktigt fin!??

    SvaraRadera